• Οι «Ψίθυροι» στο «Χορν»με νέο άσσο τον Πατριαρχέα - Το πρώτο κλικ στο enikos.gr

    1:51 πμ, Παρασκευή 30 Αυγ 2019 1:51 πμ, Παρασκευή 30 Αυγ 2019

    ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

    Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

    Πρώτος σου αποκάλυψα πως οι έξοχοι «Ψίθυροι» που κέρδισαν κοινό και ειδήμονες«μετακομίζουν» στο θέατρο «Χορν»,πρώτος πως μπαίνει στην ήδη έξοχη διανομή ο εξαίρετος Θανάσης Πατριαρχέας και τώρα «ανεβάζω»και την νέα φωτογράφηση που έγινε με εκείνον.Πάμε να το πιάσουμε όλο από την αρχή;

    Ύστερα από την ενθουσιώδη υποδοχή που σημείωσε την άνοιξη, η Εταιρεία Θεάτρου Υπερίων επαναλαμβάνει το πολύκροτο ντοκουμέντο της Λίλλιαν Χέλλμαν «Ψίθυροι» σε σκηνοθεσία του εμπνευσμένου Αλέξανδρου Κοέν στο Θέατρο Δημήτρης Χορν.

    Άραγε τι θα συνέβαινε, αν στη Σκωτία του 1810 ένα νεαρό κορίτσι ισχυριζόταν πως μες στη νύχτα, κάθε νύχτα,έβλεπε τις δυο δασκάλες του μαζί στο κρεβάτι –όχι απλώς να φιλιούνται και να χαϊδεύονται,αλλά και να κινούνται σαν να συνευρίσκονται ερωτικά;Άραγε θα το πίστευαν; Και, αν το πίστευαν, τι θα πάθαιναν οι δυο δασκάλες;Η Μαριάν και η Τζέην είναι συνιδιοκτήτριες ενός σχολείου θηλέων. Η Τζέην είναι αρραβωνιασμένη με τον Τζόζεφ, έναν νεαρό γιατρό. Όταν τα οικονομικά του σχολείου επιτέλους αρχίζουν ν’ ανθίζουν, το ζευγάρι αποφασίζει να παντρευτεί – πράγμα που κάνει τη Μαριάν να ζηλέψει. Μια κακομαθημένη μαθήτρια του σχολείου, που θέλει να εκδικηθεί τις δασκάλες επειδή τιμωρήθηκε για κάποια αταξία, διαδίδει ένα βαρύ ψέμα: πως τάχα οι δυο γυναίκες διατηρούν μεταξύ τους κρυφό δεσμό. Οι φήμες μεταδίδονται από στόμα σε στόμα, το σχολείο χάνει τις μαθήτριές του και η επιχείρηση κλείνει. Γραμμένο το 1934 το έργο αποτέλεσε μέγιστο σκάνδαλο για την Αμερική και –παρά τις διθυραμβικές κριτικές του– δεν ξαναπαρουσιάστηκε ποτέ έως το 1961, που βγήκε στους κινηματογράφους. Η παράσταση χρησιμοποιεί ως βάση της το θεατρικό κείμενο της Χέλλμαν, αλλά το εμπλουτίζει σημαντικά με τις καταγραφές του πραγματικού γεγονότος που την ενέπνευσε. Το φόντο της Σκωτίας του 1810, τα πρακτικά της αληθινής δίκης, αστυνομικές αναφορές, διηγήσεις μαρτύρων, υλικό από τον τύπο της εποχής: όλα αυτά συνθέτουν το σώμα της παράστασης που θα μετατοπίσει χρονικά το έργο της Χέλλμαν από το 1934… πίσω στο 1810.

    Μαρίνα Ψάλτη, Μαρίνα Ασλάνογλου, Αλεξάνδρα Παντελάκη, Βάνα Παρθενιάδου, Θανάσης Πατριαρχέας, Βασιλική Κωστοπούλου και το φωνητικό σύνολο chόrεs: Μαρίνα Εμμανουηλίδου, Κατερίνα Κουτσονικόλα, Δανάη Πολίτη, Δέσποινα Τασλακίδου, Μαριάννα Τσαμπά

    Μετάφραση-σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν διεύθυνση φωνητικού συνόλου: Μαρίνα Σάττι κινησιολογία: Φρόσω Κορρού,σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης,κοστούμια: Celebrity Skin,φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου,μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης,μουσική διδασκαλία: Ελένη Ποζατζίδου,δραματολόγος: Κατερίνα Διακουμοπούλου,βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλεία Κανάκη,βοηθός σκηνογράφου: Θεανώ Βάχλα Διεύθυνση παραγωγής: Λευτέρης Κώτσης φωτογραφίες: Φένια Λαμπροπούλου Τρέιλερ προώθησης: Πάτροκλος Σκαφίδας Γραφιστική επιμέλεια: Πέτρος Παράσχης

    Από 4 Νοεμβρίου και για 20 παραστάσεις κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα