• Οι επιπτώσεις από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη

    3:28 μμ, Τετάρτη 09 Δεκ 2015 3:28 μμ, Τετάρτη 09 Δεκ 2015

    "Η κίνηση των εμπορικών φορτίων στον σιδηροδρομικό άξονα Ελλάδας- Σκοπίων αναμένεται να ομαλοποιηθεί πλήρως σε τρεις με τέσσερις ημέρες" εκτίμησε ο Α' αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Γεδεών Βούλης, μετά τη σημερινή λήξη του αποκλεισμού της γραμμής στο ύψος της Ειδομένης.

    Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βούλη ανέφερε ότι οι επιπτώσεις από τον αποκλεισμό της γραμμής, ο οποίος διήρκεσε 21 ημέρες, εντοπίζονται σε τέσσερα πεδία.

    Η πολυεθνική εταιρεία που έφυγε

    Πολυεθνική εταιρεία, η πρώτη που έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στο λιμάνι του Πειραιά ως πύλη διακίνησης για τα προϊόντα της στην Ευρώπη, αναγκάστηκε να μεταφέρει μέσω του λιμένα του Κόπερ στη Σλοβενία τα εμπορευματοκιβώτια που προοριζόταν για σιδηροδρομική μεταφορά από το ελληνικό λιμάνι στην Κεντρική Ευρώπη. Από αυτή την εξέλιξη επηρεάζονται επίσης το λιμάνι του Πειραιά και η Coscο.

    Αποκλεισμός δεκάδων φορτίων και καταστροφές σε βαγόνια

    Η δεύτερη επίπτωση ήταν και η πιο άμεση χρονικά: τις πρώτες ημέρες του αποκλεισμού, προτού τα φορτία εκτραπούν προς εναλλακτικές οδούς, περίπου 100 βαγόνια από την πλευρά της Ελλάδας και 50 από την πλευρά των Σκοπίων παρέμειναν εγκλωβισμένα στα σύνορα. Σύμφωνα με τον κ. Βούλη όσα ήταν άδεια, υπέστησαν καταστροφές (ακόμη και από φωτιές που ανάφτηκαν στο εσωτερικό τους από ανθρώπους που προσπαθούσαν να ζεσταθούν) και βρίσκονται αυτή τη στιγμή προς επισκευή στις αποθήκες της ιδιοκτήτριας εταιρείας

    Αύξηση κόστους έως 25%. Καθυστερήσεις έως και 10 ημερών

    Η τρίτη επίπτωση έχει να κάνει με το οικονομικό και χρονικό κόστος της εναλλακτικής μεταφοράς, από τα Κούλατα της Βουλγαρίας. "Αυτό στοίχισε στις επιχειρήσεις ακριβότερα κατά 20%-25%, χωρίς να συνυπολογίζεται η χρονική καθυστέρηση, κατά μία εβδομάδα έως και δέκα ημέρες, η οποία είναι αναπόφευκτη, καθώς η βουλγαρική πλευρά μπορεί να υποδεχτεί μέχρι δύο μηχανές με 35 βαγόνια έκαστη κάθε φορά. Φαντάζεστε όμως το κόστος αυτής της καθυστέρησης για επιχειρήσεις που είχαν συμβόλαια και έπρεπε να παραδώσουν τα προϊόντα τους;" επισήμανε ο κ. Βούλης.

    Εξακόσια βαγόνια εν αναμονή στα σύνορα Βουλγαρίας-Σερβίας

    Η τέταρτη επίπτωση σχετίζεται με τον συνωστισμό που έχει δημιουργηθεί στα σύνορα Σερβίας-Βουλγαρίας, όπου χτες το βράδυ βρίσκονταν μπλοκαρισμένες περίπου 15 μηχανές τρένων και 600 βαγόνια.

    "Όταν εμείς οι επιχειρηματίες διαπιστώσαμε ότι δεν μπορούμε να περάσουμε τα εμπορεύματα από την Ειδομένη, αρχίσαμε να τα κατευθύνουμε προς Βουλγαρία. Όμως οι δυνατότητες της Βουλγαρίας περιορίζονται στη διαχείριση μικρού μόνο αριθμού βαγονιών κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βρίσκονται μπλοκαρισμένα στη Σερβία περίπου 600 βαγόνια μέχρι χτες το βράδυ που ενημερώθηκα για τελευταία φορά" επισήμανε ο κ. Βούλης.

    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Παπαδόπουλος, επισήμανε στο ΑΜΠΕ ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε το τελευταίο διάστημα ήταν τεράστιο και εξέφρασε την ελπίδα η γραμμή να μην ξανακλείσει.

    Στο ποσό του 1,2 εκατ. ευρώ υπολογίζει εκπρόσωπος μεταφορικών εταιρειών, τη ζημία που υπέστησαν οι μεταφορείς από τον αποκλεισμό.

    Ήδη από το πρωί έχουν διέλθει από τα Σκόπια προς την Ελλάδα τρεις εμπορικές αμαξοστοιχίες.

    "Πρόκειται για μία αμαξοστοιχία με 15 βαγόνια που μεταφέρει ζάχαρη, μία με 17 βαγόνια που μεταφέρει χημικά και μία της COSCO με 38 άδεια βαγόνια, που κατευθύνεται στον Πειραιά, για να φορτώσει" ανέφερε ο Ανέστης Σαχπελίδης, εκπρόσωπος μεταφορικών εταιρειών.

    Πηγή: ΑΜΠΕ

    Πηγή φωτο: twitter (Yusuf Aydin)

    Διαβάστε επίσης:

    Τραγικός θάνατος για 66χρονο αγρότη - Καταπλακώθηκε από τρακτέρ

    Η επιχείρηση στην Ειδομένη εξελίχθηκε με ηρεμία λέει ο δήμαρχος Παιονίας

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα